Heb je een fantastisch idee gehad voor een app? Geloof je dat je dit idee kan vertalen naar een succesvolle mobiele app?
Wel, je moet toch een paar feiten weten voordat je begint aan je eigen native (specifiek ontwikkeld voor een bepaald platform), goed herkenbare app die aan de verwachting van gebruikers zal voldoen voor wat betreft kwaliteit en functionaliteit. Een app die miljoenen downloads kan krijgen en zoveel geld zal binnenhalen als in je gedachten.
Hier tref je een uitgebreide gids met alle informatie die je nodig hebt om een succesvolle mobiele app te maken die je echt geld zal opleveren.
Hoe maak je zelf een app: het idee
Inhoudsopgave
Het zal je verbazen, maar je krijgt elke dag duizenden ideeën, waarvan de meeste gericht zijn op het oplossen van dagelijkse problemen. Wat de meeste mensen niet beseffen is dat ons ideevermogen ook een oplossing kan betekenen voor de problemen van een ander.
Je hebt dus dagelijks heel veel ideeën. Nu moet je zien te identificeren welke ideeën geweldig en bijzonder zijn. Over het algemeen, kunnen we vaststellen dat elke idee die een probleem oplost een goed idee is.
Maar wat is het dan dat een idee geweldig maakt?
Het zijn vooral zeer innovatieve ideeën die geweldige producten of diensten kunnen maken en apps horen daar ook bij. Het is het idee achter de app dat het succes van je app zal bepalen. Om mee te kunnen doen, hoef je maar een geweldig idee te hebben, simpel of ingewikkeld doet er niet toe.
Vergeet niet dat succesvolle ondernemers hun bedrijf meestal hebben opgebouwd met behulp van meerdere ideeën. Hou dus niet vast aan een enkele, maar schrijf op alle ideeën die in je opkomen. Heb je een aantal ideeën gevonden die in elke categorie vallen of ben je een app tegengekomen die je echt bevalt?
Je app-ideeën indelen in categorieën
Als je een succesvolle mobiele app wilt creëren, is het indelen in categorieën een van de belangrijkste onderdelen. Je app-idee kunnen categoriseren betekent dat je iets innovatief hebt dat je app tot een groot succes kan maken.
De juiste categorie kiezen heeft een aantal voordelen. Er zijn zaken tussen de categorieën die sterk kunnen verschillen, zoals downloadvolume, hoeveel geld ze verdienen en de concurrentie.
Voor je app moet je daarom de beste categorie zien te kiezen.
Het doel van je app kan verschillen. Afhankelijk van je interesse, kan je app zakelijk zijn, of een game, of gericht op gezondheid en fitness, onderwijs, geneeskunde, enzovoort. Het is belangrijk dat je duidelijk weet in welke categorie je idee zit, meteen al op het moment dat het in je opkomt.
De juiste categorie kiezen zal het verschil maken!
Van idee naar (verdien) model
Er zijn mensen die, zodra ze een idee hebben, meteen een app willen gaan maken zonder eerst het verdienmodel te analyseren.
Maar je moet weten wat je van je app wilt nog voordat je eraan begint. Het doel weten voor het maken van een app helpt je om, ook op de lange termijn, geconcentreerd te blijven. Waarom? Omdat die eerder zakelijk is dan een passie.
Het maken van een app begint ongetwijfeld met ideeën, maar, om je droom werkelijkheid te laten worden, zal je sterke modellen moeten plannen.
Identificeer het doel
Elk idee moet een einddoel hebben. De meeste mensen die een zaak beginnen zonder eerst doelen te hebben gesteld, verspillen vaak uiteindelijk veel geld. Om de groei te bepalen is dus belangrijk om streefdoelen vast te stellen voor je app.
Je moet het doel van je app identificeren nog voordat je zelf een euro hebt uitgegeven. Je kan ook een idee voor een app oppakken dat je eerder hebt gehad. Vervolgens pak je elke app op de markt die een soortgelijk doel heeft en analyseer je wat het eigenlijk doet. Zo krijg je een idee van het businessmodel.
Nu moet je het doel van je app definiëren. Wil je deze app gebruiken om passief inkomen te genereren of wil je het verkopen aan een groot bedrijf, of gewoon je leven makkelijker maken, enzovoort?
Samenvatting van het app-idee
Laten we kijken naar wat je gedaan hebt tot nu toe…
- Je hebt een idee voor en nieuwe app
- Je weet waarom je dit idee naar een app wilt vertalen
Nu moet je verdergaan om je idee werkelijk te maken. Hier is je plan om dat te bereiken…
- Het idee (KLAAR)
- Idee op papier zetten
Het op papier zetten van een app-idee
Voel je dit overweldigend en heb je veel vragen, zoals hoe kan ik een app maken? Of kan ik echt leren hoe ik een app kan maken, enzovoort? Blijf gewoon onze artikel volgen, we zullen je zoveel mogelijk helpen.
Hier moet je je realiseren dat je het doel van je app hebt vastgesteld en dat is geweldig. Nu gaan we verder en bekijken wat er moet gebeuren nadat je een idee hebt gekozen.
Je moet gewoon beginnen met het idee zo nauwkeurig mogelijk op papier neer te zetten. Je hoeft geen artist te zijn, je moet alleen de basisvormen kunnen tekenen om verder te gaan. Het hoeft echt niet professioneel eruit te zien.
Je idee op papier zetten biedt veel voordelen, zoals:
- Je kan het aan vrienden tonen. Zo kunnen ze advies geven of je helpen om je idee te verfijnen
- Je idee wordt pas fysiek als het eenmaal op papier zit
- Je idee op papier zetten impliceert vooruitkijken en de toekomstige koers moeten bepalen
Je app ontwerpen begint allemaal met wireframes
Wat heb je nodig voor een mockup of wireframe?
Door middel van een mockup of wireframe kan je een goed georganiseerde skeletraamwerk van je mobiele app weergeven. Zo kan je je app van een basis ontwerp voorzien om deze aan iemand anders door te geven voor advies of beoordeling.
Het gebruik van een wireframe is zeer eenvoudig en zal echter geen problemen geven.
De ALS-DAN manier van denken bij het ontwerpen van een app
Dit is een zeer doorslaggevende factor om je app tot een groot succes te maken. ALS–DAN plannen zijn een machtige manier om een doel te bereiken in je leven.
Een idee ontstaat uit creativiteit en innovatie, maar programmeren niet. Het uniek van code is, voor wat betreft het creëren van je app, minder belangrijk dan je visie.
Je moet dus ALS–DAN plannen hebben tijdens het ontwerpen van je app. Iets als “ALS iemand op deze knop drukt, DAN gebeurt dit”, bijvoorbeeld. En een pijl die de richting aangeeft is de beste manier om het weer te geven.
Voorbeeld van ALS-DAN denken bij het ontwerpen van een app
Wanneer iemand je app opent, ALS hij/zij op “Muziek” drukt, DAN moeten ze
naar een scherm worden gevoerd waar getoond wordt hoe de muziek wordt afgespeeld.
De toevoeging van dergelijke functies stellen je in staat om een zinvol gesprek te maken met je gebruikers. Je app moet niet meteen alle mogelijke functies bevatten. Je moet concentreren op een aantal geselecteerde functies en ze de hoofdzaak maken.
Begin klein! In de loop der tijd kan je de functies uitbreiden, afhankelijk van de behoeften van je klanten.
Het is belangrijk dat je het volgende begrijpt:
“Wat is het ALS-DAN proces?”
Een manier om na te denken over:
- Een actie die plaats zal vinden
- Dat een actie naar een andere actie leidt
- ALS je gaat schreeuwen, DAN doe ik oordopjes in.
Dit is een basis diagram dat je zal helpen om, op een eenvoudige manier, van de ALS-DAN proces.
Een voorbeeld zou kunnen zijn “ALS ik een auto wil kopen” “DAN ga ik reviews van verschillende merken controleren en vergelijken OF ik bezoek de dichtstbijzijnde dealer om meer te weten over een auto en zijn functies.”
Wireframes gebruiken om de app continu te verbeteren
Het maken van wireframes voor je app biedt veel voordelen, waaronder de mogelijkheid om de mening te krijgen van andere mensen (meestal familie en vrienden).
Als je de wireframes verstuurt, moet je hen natuurlijk het basisdoel van je app vertellen. Je benadert ze weer een paar dagen later en vraagt of ze het app-idee logisch vinden en of het volgens hen aantrekkelijk kan zijn voor meerdere gebruikers.
Wanneer je hun feedback ontvangt, kan je de wireframe aanpassen en naar nog meer mensen sturen voor nieuwe suggesties. Deze manier is zeer doeltreffend om een aantal geweldige en unieke functies te hebben voor je app.
Een vaak voorkomende valkuil en hoe kan je het vermijden
Te veel suggesties en opmerkingen kunnen overweldigend werken en daarom demotiverend zijn om geld te verdienen met je applicatie. In je eentje, kan je veel van die suggesties ook niet toepassen en hier komen de app-ontwikkelaars aan te pas. Dat is, je denkt dat app-ontwikkelaars de missende stukken in je wireframe kunnen vullen.
Dat je zo denkt is normaal, maar ga er niet vanuit dat je ontwikkelaars het hele karwei voor je zullen klaren.
In de ontwikkelingsfase, moet je extra aandacht geven aan je droom app door extra uren vrij te maken om alle details uit te kunnen werken. Je moet de controle niet overdragen aan de ontwikkelaars, mits je over specifieke vaardigheden beschikt. Het is niet een kwestie van wantrouwen, maar het is nu eenmaal zo dat ontwikkelaars niet precies zoals jij kunnen denken over je app.
Maar je hoeft je echt geen zorgen hierover te maken, want er zijn manieren om dit met jou niet te laten gebeuren:
- Wanneer je een eerder gemaakte wireframe stuurt naar je ontwikkelaars, vraag ze om hun directe reactie
- Vraag ze ook tenminste drie suggesties die je app zouden kunnen verbeteren. Hiermee worden ze gedwongen om je app nauwkeurig te analyseren en zodoende een breder inzicht krijgen. Deze oefening is zeer goed om je app uniek te maken en functioneel
- Vraag ze ook over drie mogelijke problemen die ze in je app kunnen zien
Deze suggesties zullen je helpen om de functionaliteit van je app te verbeteren. Maar het kernconcept moet van jou komen en je moet dus in je eigen werk geloven.
Voor- en nadelen van het gebruik van externe hulp om je app te maken
Er zijn veel bedrijven die kunnen helpen met het ontwikkelen van je app. Hun taak is je visie omtrent de app grondig te bespreken en een mockup maken van je ideeën.
VOOR Als je eenmaal alle details hebt behandeld, kan je achteroverleunen en je hoeft alleen nog de komende ontwikkelingen te keuren of niet. Zo hoef je niet het volledig proces te kennen van hoe je een app maakt.
TEGEN Dit gaat je veel meer kosten dan je oorspronkelijk dacht. En een derde partij kan nooit je ideeën tot app verwerken precies zoals je wilt.
Kies dus niet voor de makkelijke manier, maar doe je best en probeer zelf een app te bouwen. Zelf doen is de beste optie om je dromen waar te maken.
Samenvatting van app-idee tot geld verdienen met je app
Op dit punt, heb je je idee genomen en…
- Je hebt en doel bepaald voor je app.
- Je hebt je idee in de werkelijke wereld gebracht.
Het aantal smartphones en mobiele apparaten blijft groeien en de markt voor mobiele apps blijft daarom toenemen. In de toonaangevende winkels, zoals de App Store van Apple, Google Play, de Amazon App Store, enzovoort, zijn er al miljoenen mobiele apps te downloaden, in allerlei categorieën. De meeste eigenaren van een app hebben hiermee goed geld verdiend en sommigen hebben zelfs bloeiende bedrijven kunnen opbouwen. Bovendien, hebben deskundigen uit de industrie voorspeld dat de economie rond mobiele apps de komende jaren wereldwijd op een indrukwekkende wijze verder zal toenemen. Er zijn veel verschillende manieren om geld te verdienen met je app. Start daarom vandaag nog met het maken van jouw eigen software!
Geef een reactie